بسته بندی اتوماتیک مواد غذایی

دستگاه بسته بندی اتوماتیک مواد غذایی + استانداردها

دستگاه بسته بندی اتوماتیک مواد غذایی یک فناوری جدید است که بر اساس استانداردهای روز دنیا و نیازهای مردم برای بهداشتی بودن خوراکی ها و غذاها طراحی و تولید شده است.

از دیرباز، بسته بندی مواد غذایی نزد مردم اهمیت ویژه ای داشته است. در قدیم، انسان های نخستین، مواد خوراکی خود را در پوست حیوانات می پیچیدند و یا در پوست درخت توت می گذاشتند؛ اجداد ما می‌دانستند چگونه آذوقه‌های خود را بپوشانند تا از آنها محافظت شود، و حمل و نقل آن‌ها را آسان‌تر ‌کند و در عین حال، تمیز نگه‌داشته ‌شود و البته مانع از دسترسی موجودات دیگر باشد.

اکنون به دنیای امروز بر می گردیم، جایی که بسته بندی مواد غذایی پیشرفت کرده است. این پیشرفت ها کمی بیشتر از آن بوده است که تصورش را می کنیم. اگر تا به حال صحنه کارخانه شکلات سازی را برخی فیلم های سینمایی دیده باشید، می بینید که دستگاه بسته بندی اتوماتیک مواد غذایی کاملاً منطقی است. این فناوری همیشه در حال تکامل فرآیند بسته بندی محصولات بوده، بدون اینکه به کارگران انسانی برای بسته بندی فیزیکی نیاز باشد؛ پس کارهای بسته بندی، سریع تر و آسان تر انجام می گیرد.

به طور ویژه، بسته بندی خودکار مواد غذایی، تنظیم فرآیند تولید را آسان تر می سازد. هر تکه غذا از ابتدا تا انتها، یک مسیر مشابه را طی می کند. ماشین‌ها دقیق هستند و به نگه داشتن بسته‌بندی در مدت روزانه و یا طولانی مدت، بسیار کمک می‌کنند، یعنی کاری که برای انسان ها سخت است.

بیشتر بخوانید: چگونه یک دستگاه بسته بندی خشکبار مناسب انتخاب کنیم؟

تمیز و بهداشتی بودن، مهم ترین مزیت دستگاه بسته بندی اتوماتیک مواد غذایی

بزرگترین مزیت دستگاه بسته بندی اتوماتیک مواد غذایی، کنترل تمیز بودن و بهداشتی بودن غذاها است. فرآیند بسته بندی برای مصرف کننده نهایی، از طریق بسته بندی خودکار، بسیار تمیزتر و ایمن تر است. این روش، آلاینده ها را از غذا دور نگه می دارد و هر چیزی را که نباید داخل بسته ها وجود داشته باشد از بین می برد. نیروی انسانی با محصولات تماسی ندارد، پس انتقال آلودگی از یک کارگر بیمار، غیرممکن است. دستگاه ها هرگز عطسه نمی کنند، سرفه نمی کنند و نیازی به استراحت ندارند.

این ماشین‌ها دارای بخش پیشرفته کنترل کیفی هستند و در طول فرآیند، سنسورهای مختلف، همه خوراکی ها را بررسی کرده و برای اطمینان از ایمنی مواد غذایی، حسگرهای دقیق وجود دارد. اگر مواد غذایی معیوب یا ناسالم باشند، این حسگرها آنها را تشخیص می دهند.

همچنین، بسته‌بندی خودکار مواد غذایی از مواد مختلفی برای محافظت از غذا استفاده می‌کند و سطوح مناسبی را برای برچسب‌گذاری و سایر اطلاعات، مانند مواد تشکیل دهنده، مواد حساسیت‌زا و ارزش غذایی فراهم می سازند. برچسب‌گذاری منحصربه‌فرد برای برند شما به مشتریان کمک می‌کند محصول شما را در فروشگاه پیدا کنند.

یک مسئله مهم است که بدانید کدام یک از دستگاه بسته بندی اتوماتیک مواد غذایی در محل کارخانه شما باید وجود داشته باشد. اینکه چگونه خط تولید مناسب را همراه با بهترین مدل دستگاه بسته بندی پیدا کنید تا محصول غذایی شما ایمن، سالم و موثر بسته بندی شود، یکی دیگر از موارد مهم است.

بسته بندی اتوماتیک مواد غذایی

بسته بندی اتوماتیک مواد غذایی

 

بیشتر بخوانید: قیمت دستگاه بسته بندی مواد غذایی چقدر است؟

مواد اولیه سازگار با محیط زیست؛ برترین ویژگی در دستگاه بسته بندی اتوماتیک مواد غذایی

بسته بندی پایدار برای مواد غذایی و تاثیرات زیست محیطی آن، موضوع مهم دیگری است که این روزها به یک چالش صنعتی اصلی تبدیل شده است. در صنعت بسته بندی مواد غذایی با واژه هایی از جمله  “سازگار با محیط زیست”، “قابل تجزیه زیستی”، “تجدید پذیر”، “پایدار”، “زیست تخریب پذیر” و یا ” قابل تبدیل به کمپوست” سروکار داریم؛ در حالی که این رویکرد، چند وجهی است، این یک هدف اساسی در بسیاری از صنایع، به ویژه بسته بندی است، که در آن شیوه های تجاری در زیر میکروسکوپ بزرگ محیط زیست قرار دارند.

آیا دستگاه بسته بندی اتوماتیک مواد غذایی، دوستدار محیط زیست است؟

اغلب از ما می‌پرسند که آیا دستگاه بسته بندی اتوماتیک مواد غذایی می‌تواند محصولاتی را با کاربردهای یک بسته‌بندی پایدار، پردازش کنند. قطعاً همین طور است!

در شرکت ماشین سازی مسائلی، در تمامی مراحل طراحی و تولید، به جنبه های مختلف صنعت و محیط زیست توجه شده است. سیستم های بسته بندی پرسرعت و اتوماتیک، مطابق با استانداردهای کیفیت و با استفاده از مواد بسته بندی سازگار با محیط زیست موجود هستند.

پایداری بسته‌بندی ها برای کاهش ردپای کربن در سراسر جهان، مهم است. این چیزی است که به نفع همه ماست. همچنین فرصتی برای شرکت ها است تا مزیت رقابتی را به دست بیاورند، در حالی که به نگرانی های زیست محیطی پاسخ می دهند. به عبارت دیگر، شرکت ها می توانند با استفاده از مواد مناسب برای بسته بندی مواد غذایی، احتمال فروش محصولات خود را افزایش دهند.

بسته بندی پایدار، اشکال مختلفی دارد. یک بسته بندی پایدار، شامل بسته بندی است که تأثیر زیست محیطی کمتری نسبت به سایر گزینه ها ایجاد می کند. به طور خلاصه، مواد بسته بندی پایدار، موادی هستند که مواد شیمیایی خطرناک یا سرطان زا ندارند. این ترکیبات معمولاً ارگانیک هستند و به طور مسئولانه تهیه می شوند. برخی از مواد بسته بندی پایدار عبارتند از: مواد کاغذی؛ روکش های حباب دار؛ بسته بندی حاوی نشاسته ذرت؛ انواع منسوجات ارگانیک؛ بسته بندی حاوی جلبک دریایی؛ پلیمرهای زیست تخریب پذیر.

گزینه دیگر به عنوان مواد پایدار و دوستدار محیط زیست، شامل بسته بندی انعطاف پذیر قابل کمپوست، ساخته شده از سلولز و سایر مواد گیاهی است. سلولز، یک منبع تجدید پذیر و پایدار است که مانع خوبی برای نفوذ گازها و اکسیژن بوده و در برابر حرارت، مقاوم است.

 

برای خرید انواع دستگاه های بسته بندی مواد غذایی می توانید با کارشناسان فروش در شرکت ماشین سازی مسائلی تماس بگیرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *