خرید دستگاه بسته بندی خشکبار

چگونه یک دستگاه بسته بندی خشکبار مناسب انتخاب کنیم؟

دستگاه بسته بندی خشکبار به تجهیزاتی گفته می شود که با کیفیت بالا می توانند انواع آجیل و خشکبار را بسته بندی کنند و برای کارآفرینی بسیار مناسب و مقرون به صرفه هستند.

بسته بندی در صنایع غذایی، علم استفاده از تکنیک های حفاظتی محصولات برای مقاصد انبارداری، فروش و تحویل نهایی به مشتری می باشد. هدف بسته بندی، افزایش ماندگاری و محافظت در برابر عوامل بیماری زا است. حفاظت کامل از مرحله تولید تا مصرف باید به گونه ای باشد که مواد غذایی، در تماس با آلودگی قرار نگیرند. به کمک یک بسته بندی مناسب می توان سلامت مواد خوراکی را تضمین کرد. در نتیجه، بسته بندی بهداشتی و باکیفیت خشکبار بسیار مهم است.

ماشین آلات بسته بندی از این رو به کمک صنایع غذایی آمده اند. نکات خرید دستگاه بسته بندی خشکبار متناسب با نیازهای تجارت شما، در ادامه آمده است. اما پیش از آن بیایید ویژگی های یک بسته بندی خوب را بررسی کنیم.

 

بیشتر بخوانید: خرید دستگاه بسته بندی در منزل + نکات مهم و راهنمای مشتریان

خصوصیات یک بسته بندی خوب چیست؟

الزامات و ضروریات بسته بندی خشکبار و آجیل، باکیفیت و مخاطب پسند به شرح زیر است:

  • کیفیت مناسب، سازگاری بین محصول و نوع بسته بندی و حفظ ایمنی از مهم ترین ویژگی های بسته بندی خشکبار محسوب می گردند.
  • یک بسته بندی خوب باید از محصول در برابر آسیب های مکانیکی حین ذخیره سازی و توزیع حفاظت کند. به علاوه در برابر اکسیداسیون، فساد، میکروب ها، حشرات، حیوانات و … نیز محافظت خوبی ارائه دهد. دستگاه های بسته بندی خشکبار به همین دلیل برای دستیابی به این سطح از حفاظت کاربرد دارد.
  • مشخصات و اطلاعات محصول، علائم استاندارد و سایر نشانه های مرتبط باید روی بسته بندی درج شوند.
  • بسته بندی باید از لحاظ بازاریابی موثر بوده و برای مشتریان جذابیت داشته باشد. علاوه بر این سهولت مصرف و تامین آسایش مصرف کننده را نیز می بایست در نظر بگیرد.
  • از آنجایی که خشکبار، زیرگروه مواد غذایی است، بنابراین مواد بسته بندی باید با نوع محصول تناسب داشته باشند.
  • رعایت بهداشت مواد خوراکی اهمیت بسیاری دارد. مواد بسته بندی نباید در تعامل با مواد خوراکی، به آن آلودگی منتقل کنند.

انواع دستگاه بسته بندی خشکبار

انواع دستگاه بسته بندی خشکبار

انواع دستگاه بسته بندی خشکبار

 

بسته بندی یکی از مهم ترین بخش های فرآیند تولید است. ماشین آلات مختلفی برای بسته بندی خشکبار، آجیل و میوه های خشک طراحی و ساخته شده اند. انتخاب دستگاه مناسب، به ظرفیت کار و نوع بسته بندی مدنظر شما بستگی دارد. از جمله رایج ترین دستگاه هایی که اغلب برای بسته بندی خشکبار استفاده می شوند، عبارتند از:

  • دستگاه توزین دار

از قابلیت های مفید این دستگاه، امکان تنظیم وزن بسته ها و سرعت بسته بندی می باشد. مانیتور لمسی و سیستم عیب یابی کامپیوتری از دیگر مزایای خوب آن محسوب می گردند. در این مدل دستگاه بسته بندی برای انواع خشکبار، ابعاد بسته را با تعویض قطعه لوله و یقه می توان تغییر داد.

  • دستگاه بسته بندی وکیوم

این دستگاه از بهترین تکنیک، برای بسته بندی خشکبار استفاده می کند. بسته بندی وکیوم به کمک تزریق گاز انجام می شود. از جمله مزیت های دستگاه بسته بندی وکیوم می توان به افزایش طول عمر خشکبار و سود فروش اشاره کرد.

  • دستگاه بسته بندی خانگی برای خشکبار و آجیل

اگر قصد راه اندازی یک تجارت خانگی را دارید، این دستگاه مناسب شما است. به کمک ماشین آلات خانگی می توانید محصولات خود را با یک بسته بندی بهداشتی، حرفه ای و استاندارد ارائه دهید.

هنگام خرید دستگاه بسته بندی خشکبار به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید دستگاه بسته بندی خشکبار

خرید دستگاه بسته بندی خشکبار

 

زمانی که می خواهید برای صنعت و کسب و کار خود دستگاه بسته بندی خشکبار تهیه کنید، باید برخی فاکتورهای مهم را در نظر داشته باشید. توجه به این نکات برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه و افزایش سوددهی بسیار حائز اهمیت است.

1-به عملکرد و توان خروجی دستگاه توجه کنید. تعداد محصولات تولیدی شما به سرعت عملکرد دستگاه و توان آن بستگی دارد.

2-همانطور که پیشتر اشاره شد، انواع دستگاه های بسته بندی در مدل های مختلف موجود می باشند. بنابراین با در نظر گرفتن نیازهای تجارت خود، حجم و سرعت تولید و … دستگاه های بسته بندی خشکبار را انتخاب کنید.

3-نوع بسته بندی که با محصول شما مناسب است را مشخص کنید. توجه داشته باشید که انواع مختلفی از بسته بندی را می توان برای خشکبار به کار برد.

4-تجهیزات و قابلیت های اضافی و مفید دستگاه ها را بررسی نمایید. برخی از این تجهیزات با امکانات ویژه عرضه شده اند. این امکانات در افزایش توان دستگاه و کاربردهای آن موثرند.

5-به همه ضروریاتی که برای نصب و کار با دستگاه لازم است، دقت کنید. طول عمر تجهیزات، نیاز به تعمیرات و سهولت کار با آن از دیگر موارد مهمی است که حین خرید دستگاه بسته بندی خشکبار باید مدنظر قرار گیرند.

6-فراموش نکنید که دستگاه بسته بندی باید بر اساس اصول و استانداردهای بهداشتی باشد. رعایت این اصول برای بسته بندی، به ویژه مواد غذایی و خوراکی اهمیت بسیاری دارد.

 

بیشتر بخوانید: انواع دستگاه بسته بندی مواد غذایی + کاربردها و مشخصات فنی

جمع بندی و نتیجه گیری

خشکبار و آجیل از جمله محصولات پرطرفدار و صادراتی در ایران هستند. این محصولات، مستعد جذب رطوبت و حشرات بوده و باید به خوبی بسته بندی شوند. خشکبار را می توان در انواع مختلف بسته بندی مانند وکیوم، پاکت و … عرضه کرد. طراحی بسته بندی باید به گونه ای باشد که علاوه بر کاربرد، تصویری چشمنواز از محصول را ارائه دهد. به کمک دستگاه های بسته بندی خشکبار، می توانید این فرآیند را با اطمینان بالا و سازگار با شرایط بهداشتی انجام دهید.

در این مطلب سعی کردیم با معرفی انواع دستگاه های بسته بندی خشکبار و راهنمای خرید، شما را در راستای یک انتخاب صحیح یاری کنیم. پس با توجه به ویژگی های بسته بندی باکیفیت و نکات ارائه شده، خریدی مطمئن داشته باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *